"Exista o diferenta uriasa
intre a crede in anumite principii si a avea o declaratie de misiune care afirma ca faci acest lucru.
Stii la ce ma refer, la
lozincile de genul “va oferim cele mai bune servicii” menite doar sa fie puse
pe un perete. Cele care suna fals si care nu au nicio legatura cu realitatea.
Imagineaza-ti ca esti in sediul unei agentii de
inchiriere de masini. In incapere e frig, iar covorul de la usa este murdar,
geamurile abia isi disting “culoarea”. Nu e nimeni la ghiseu. Apoi vezi o
bucata de hartie rufoasa cu o ilustratie in susul paginii, prinsa pe un
avizier.
E o declaratie de misiune: misiunea
noastra este aceea de a veni in intampinarea nevoilor clientilor nostri in ceea
ce priveste inchirierea si achizitionarea de autovehicule si vehicule
comerciale si a altor necesitati conexe si de a le depasi asteptarile in ceea
ce priveste serviciile, calitatea si valoarea.
Ne vom stradui sa dobandim
loialitatea clientilor nostri pe termen lung, incercand sa oferim mai mult
decat am promis......
Si aberatia continua. iar tu stai acolo si citesti
porcariile astea si te intrebi: “Cat de idiot ma cred astia?” In mod evident,
ce scrie acolo nu are nici o legatura cu realitatea.
E ca atunci cand esti rugat sa astepti la telefon si auzi
o inregistrare in care ti se spune cat de mult tine compania la tine in
calitate de client. Pe bune!!?! Atunci poate ar trebui sa angajati mai multi
operatori de asistenta tehnica, sa nu mai trebuiasca sa astept zece minute ca
sa ma ajute cineva.
Sau macar nu mai spuneti nimic. Dar nu ma aburiti cu o
voce automata care-mi spune cat de mult va pasa de mine. E un robot. Stiu si eu
diferenta dintre afectiunea veritabila si un robot programat sa spuna lucruri
placute.
A sustine un
principiu nu se limiteaza la a scrie undeva despre el. Inseamna sa crezi in el
si sa te comporti ca atare."
Duplicitate exista la fiecare dintre noi - numai ca unii isi dau seama de ea, altii nu! Am fost de curind la Forum IMM si a venit un tip care zicea ca ne invata cum se fac vinzarile! Iar el spunea ca orice abordare este buna ca sa prinzi clientul. Pe moment, ai succes. Pe termen lung, nu e treaba lui, ca nu el se ocupa de strategiile de fidelizare!
RăspundețiȘtergereConcluzia mea? Cliemtii sint prosti! Asa-i considera vinzatorii, asa-i considera angajatii, iar uneori asa se considera ei insisi - daca chiar cred, de cele mai multe ori, bla-bla-urile scrise pe pereti!
Adevarul este ca fiecare are interesele lui - fie el client, fie furnizor, iar onestitatea in relatiile dintre parti este mai buna decit fanfaronada unora si declaratiile formale bombastice - in evidenta opozitie cu realitatea gri din jurul nostru.
P.S. Si nu ma refer doar la practicile din Romania!