martie 25, 2013

Ai nevoie de mult mai putin decat crezi


- Chiar ai nevoie de cinci angajati sau te descurci cu unu sau doi pentru moment?
- Chiar ai nevoie de 5.000 euro sau iti ajung doar 1.000 deocamdata?
- Chiar ai nevoie de un birou mare sau poti sa imparti biroul cu altcineva (sau sa lucrezi de acasa) o vreme?
- Chiar ai nevoie sa investesti in publicitate si sa angajezi o firma de relatii publice sau exista si alte modalitati de a te face remarcat?
- Chiar ai nevoie de un departament IT sau poti sa subcontractezi aceste sarcini?
- Chiar ai nevoie de un angajat cu norma intreaga sau te poti ocupa chiar tu de solicitari?
- Chiar ai nevoie de carti de vizita pretentioase, de brosuri sau poti sa renunti la toate astea?
     Ai prins ideea. Poate ca, in final, va trebui sa adopti varianta mai extinsa si mai costisitoare, dar nu chiar acum.
         Nu e nicio problema daca vrei sa economisesti. Cand noi am semnat primul contract, am limitat costurile. Nu avem propriul sediu, ci un sediu comun cu alta companie. Nu am achizitionat alta masina, am folosito pe cea din dotare. Nu ne-am facut reclama, ci ne-am promovat impartasindu-ne experienta online. Nu am angajat pe nimeni sa ne raspunda la e-mailuri, telefon; de asta se ocupa chiar fondatoarea companiei. Si totul merge bine.
         E la ordinea zilei ca o companie nemaipomenita sa porneasca dintr-un garaj. La fel poate fi si in cazul tau.

martie 19, 2013

Declaratie de misiune: imposibila


      "Exista o diferenta uriasa intre a crede in anumite principii si a avea o declaratie de misiune care afirma ca faci acest lucru.
Stii la ce ma refer, la lozincile de genul “va oferim cele mai bune servicii” menite doar sa fie puse pe un perete. Cele care suna fals si care nu au nicio legatura cu realitatea.
       Imagineaza-ti ca esti in sediul unei agentii de inchiriere de masini. In incapere e frig, iar covorul de la usa este murdar, geamurile abia isi disting “culoarea”. Nu e nimeni la ghiseu. Apoi vezi o bucata de hartie rufoasa cu o ilustratie in susul paginii, prinsa pe un avizier.
E o declaratie de misiune: misiunea noastra este aceea de a veni in intampinarea nevoilor clientilor nostri in ceea ce priveste inchirierea si achizitionarea de autovehicule si vehicule comerciale si a altor necesitati conexe si de a le depasi asteptarile in ceea ce priveste serviciile, calitatea si valoarea.
Ne vom stradui sa dobandim loialitatea clientilor nostri pe termen lung, incercand sa oferim mai mult decat am promis......
       Si aberatia continua. iar tu stai acolo si citesti porcariile astea si te intrebi: “Cat de idiot ma cred astia?” In mod evident, ce scrie acolo nu are nici o legatura cu realitatea.
       E ca atunci cand esti rugat sa astepti la telefon si auzi o inregistrare in care ti se spune cat de mult tine compania la tine in calitate de client. Pe bune!!?! Atunci poate ar trebui sa angajati mai multi operatori de asistenta tehnica, sa nu mai trebuiasca sa astept zece minute ca sa ma ajute cineva.
       Sau macar nu mai spuneti nimic. Dar nu ma aburiti cu o voce automata care-mi spune cat de mult va pasa de mine. E un robot. Stiu si eu diferenta dintre afectiunea veritabila si un robot programat sa spuna lucruri placute.
      A sustine un principiu nu se limiteaza la a scrie undeva despre el. Inseamna sa crezi in el si sa te comporti ca atare."