ianuarie 30, 2013

Incepi sa faci ceva

            "Cu totii avem cate un prieten care spune: “Si mie mi-a venit ideea de a crea eMag. Daca as fi pus-o in practica, as fi fost acum miliardar!” E o logica jalnica si nerealista. Faptul ca ai avut o asemenea idee nu are nici o legatura cu crearea propriu-zisa a eMag. Conteaza ceea ce faci; nu ceea ce gandesti, spui sau planifici.
            Crezi ca ai o idee intr-adevar valoroasa? Atunci incearca sa o vinzi si vezi ce primesti in schimbul ei. Nu cine stie ce, vei raspunde. Pana cand nu incepi sa faci ceva, ideea ta geniala este doar o idee si atat. Si cu totii avem cate una asemenea.
            Iata ce-i sfatuia Stanley Kubrick pe cineastii in devenire: “Puneti mana pe o camera si pe o rola de film si faceti un film, nu conteaza de care”. Kubrick stia ca, atunci cand esti incepator intr-un domeniu, trebuie neaparat sa incepi sa creezi. Cel mai important lucru este sa incepi sa faci ceva. Prin urmare, ia-ti o camera, apasa pe butonul de inregistrare si incepe sa filmezi.
            Ideile sunt ieftine si numeroase. Ideea initiala de la care pornesti este un aspect atat de neinsemnat al unei afaceri incat e aproape un element neglijabil. Adevarata intrebare este cat de bine reusesti sa o pui in practica".
 

ianuarie 28, 2013

Urmareste-ti interesul

           "Cea mai usoara si mai directa modalitate de a crea un produs sau un serviciu nemaipomenit este sa faci ceva ce tu la randul tau ai folosi. Astfel, vei concepe un lucru la care te pricepi si iti vei da seama imediat daca ceea ce faci e bun de ceva.
            Atunci cand construiesti un produs sau un serviciu, iei sute de decizii minore in fiecare zi. Daca rezolvi problemele altcuiva, nu faci decat sa orbecai in permanenta. Atunci cand iti rezovi propria problema, parca se aprinde lumina. Stii exact care e raspunsul corect.
            Antrenorul de atletism Bill Bowerman ajunsese la concluzia ca echipa lui are nevoie de incaltari mai bune si mai usoare pentru alergat. Asadar s-a dus in atelierul lui si a turnat cauciuc in aparatul de vafe al familiei. Asa a aparut celebra talpa Nike cu model de vafa.
            Acest om a gasit solutia pentru propria lui problema si a scos la iveala o piata uriasa de consumatori care aveau nevoie exact de acelasi lucru. Asta ar trebui sa faci si tu. Atunci cand constuiesti ceva care iti trebuie tie, poti sa si evaluezi calitatea produsului rapid si direct, nu printr-un intermediar.
            Mary Kay Wagner, fondatoarea companiei Mary Kay Cosmetics, stia ca produsele sale de ingrijire a pielii erau foarte bune fiindca le folosea chiar ea. Le avea de la o cosmeticiana din orasul ei, care le vindea pacientilor, rudelor si prietenilor produse facute in casa. Cand cosmeticiana a murit, Wagner a cumparat formula de la familia acesteia. Nu a avut nevoie de focus grupuri sau de studii ca sa stie ca produsele erau bune. A fost suficient sa se uite in oglinda. www.anbhf.org/laureates/mkash.html
            Cel mai grozav este ca aceasta abordare de tipul “rezolva-ti propria problema” iti permite sa te indragostesti de ceea ce faci. Cunoasteti foarte bine problema si valoarea solutiei sale. Nimic nu poate inlocui asta. La urma urmei, vei lucra la acest lucru multi ani de-acum inainte. Poate ii vei dedica intreaga viata. ar fi bine sa fie ceva la care tii".